Jeg kan vise dig et fotografi af et virkelig velkomponeret måltid. Det har alt. Alle nødvendige vitaminer, mineraler, aminosyrer, kulhydrater, proteiner og smukt at se på, er det også… men det er og bliver et foto. Du kan ikke optage næring fra det - eller blive mæt af at se på fotoet.

Det er på samme måde med trivsel. Det er vigtigt at tale om hvordan vi har det og hvordan det føles, men hvis det eneste vi gør, er at tale om det, så er det bare et ”foto af trivsel”.

Har du også f.eks. formuleret gode velfunderede ”klasseregler” for hvordan I skal være sammen i 5.c? Og er alle de helt igennem fantastiske forslag ikke kommet fra eleverne selv? Og alligevel ender de gang på gang med at gøre alt det de og du gerne ville undgå…. hvorfor? Fordi eleverne ikke har værktøjerne til at omsætte deres værdier til praksis. Det er ikke nok bare at vide ”At man skal lade vær’” eller at man ”Ikke må”. De skal have redskaberne til at gøre noget andet. Det kan DU give dem.

Jeg tilbyder praksisnære forløb for lærere og pædagoger, der giver KONRETE værktøjer til at arbejde med trivsel i børne- og ungdomsgrupper. Øvelser, teknikker og lege hvor de får en direkte erfaring. Udarbejdet og afprøvet af praktikere.

Læs mere her